klik. klik.

Showing posts with label jeragat. Show all posts
Showing posts with label jeragat. Show all posts

Tuesday, April 2, 2019

FOUNDATION NON COMEDOGENIC

Tepek foundation kat muka bukan nak bagi muka nampak putih takde cela, perfect, peloles tau 😑

Sebenarnya foundation tu fungsi dia nak lindung kulit kita dari habuk, debu, asap-asap dari udara terus masuk ke pori-pori muka kite tu 🤗

Jadi sangat penting untuk kite cari foundation yg dapat beri rawatan sambil melindungi kulit kite 😍 Contoh foundation yg bagus adalah yg ade formula anti aging, ada antioxidants, dan paling penting sekali non comedogenic atau senang cakap tak menutup pori 🤩

Jadi, kalau ada masalah jerawat pun takde hal la pakai foundation pun sebab kulit muka bebas berkumuh dan bernafas 😍😍

Tapi kan bagus dapat bonus kalau pakai foundation dapat merawat sambil bagi effect glowing dan ghaibkan minyak dimuka kan?😉

Di Mary Kay, terdapat dua jenis foundation untuk jenis kulit yang berbeza tau. Nak tau kukit awak jenis yg mana satu? Meh kite borak borak meh. Whatsapp www.wasap.my/601155011820/blogNurie

#ican #ilovemymarykay #ilovemyjob #ilovemymklife #magicalbee #foundation #marykaymalaysia #marykayfoundation #foundationringan #noncomedogenic #marykaymakeup #marykayskincare #freefacial #facialkuantan

Monday, April 1, 2019

Jeragat

Salah satu punca jeragat terjadi adalah faktor usia. Kulit kite dapat warna kulit daripada pigmen dikenali melanin. Melanin tu dihasilkan oleh sel melanocytes yg dipengaruhi sepenuhnya dari sinaran UV dari cahaya matahari.


Melanin ni jugaklah yg berfungsi utk merawat bahaya sinaran UV supaya sel kulit tak rosak. Tapi kalo banyak sangat melanin tu, ia akan jadikan sel kulit mudah berjeragat.


Bila badan makin berusia, keupayaan badan kita utk rawat sel kulit dah berkurang. Satu contohnya, kolagen. Kolagen yg bantu rawat tisu & sel kulit yg rosak atau mati. Bila makin berusia, badan kite tak dapat hasilkan kolagen yg mencukupi utk rawat kulit. Jadi, jeragat lebih senang terjadi lebih-lebih lagi kalau kite tak cakna dengan skincare yg selamat.


Antara lain yg jadi punca jeragat, pengambilan ubat kawal hormon macam pil perancang, pil hormon tyroid. Tapi yg ni kite takleh kawal sebab mcm pil hormon tyroid tu keperluan utk pesakkt tyroid.


Pemakaian alat solek murah dan tak berkualiti dan penggunaan skincare high chemical pulak lain ceritanya. Yg ni kite boleh elak jauh jauh tapi ramaaaaaaai sangat tak endahkan. Kebanyakan produk ni sangat bahaya dan boleh hakis lapisan kulit muka kita. Sudahnya bila dah stop guna produk ni, ramaaaaaai yg menyesal sbb dari nak kulit putih cantik terbalik kejadiannya😅


Nak pudarkan ada caranya tapi pastikan cara selamat. Biar lambat. Asal selamat. Nak tau cara., Nuri boleh tunjukkan. ☺️


 
Copyright .nun.wau.ro.ya. نوري 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul . Premium Wordpress Themes | Premium Templates | Blogger Template